Hogyan állítsuk be a kocsit?
Remélem segítségetekre lesz
az én kis segítő ’irományom’.
A következő sorokban olvashattok a száraz, valamint az esős körülményekről, a guminyomástól kezdve, egészen a féktárcsa méretéig.
Hogyan állítsuk be a kocsit?
Szárnyak:(wing) Aki nem tud angolul, annak írom, hogy front wing az első szárny rear wing a hátsó. Az első szárny a kanyarodásban segít. Ha lejjebb engedjük a kocsi kicsit gyorsabb lesz, hátránya viszont hogy a kocsi alulkormányzott lesz. Ez azt jelenti, hogy csak a kerekek fordulnak a kocsi orra, azonban alig akar. Ezért javaslom hogy az olyan pályákon ahol nagyon éles (80 foknál kisebb) kanyarok vannak többségben, emeljük meg a kocsi első szárnyát.
A hátsó szárny nagy szerepet játszik a sebességben. Az olyan pályákon, mint például Brazília ahol nagyon sok hosszú egyenes van, illetve gyors kanyarok, csökkentsük a szárnyak dőlésszögét.
Kormányzár: Most azokhoz szólok, akik billentyűzettel játszanak(mert kormányhoz nincs tapasztalatom). Éles kanyarokba ideális, ha magasan van(18-23) ezzel viszont probléma, hogyha 80 foknál nagyobb ívelésű kanyarban vagytok, akkor folyamatosan kell nyomogatnotok a kanyarodás gombot. Ezekben a kanyarokban ideális, ha kissebre húzzuk(7.0-12.5ig).
Radiator Intake(motorhűtő mérete): A gyors pályákon ahol az autó nagy sebességgel tud menni, elég, ha 3 esetleg 4-esre vesszük, mert tudni illik, ha az autó nagy sebességgel megy nagyobb a motor, illetve fék hűtése is. Azonban ha olyan kanyargós pályán vagyunk, mint pl.: Monaco, ott vegyük a legnagyobbra, mert ott nem nagyon van lehetőség hűtésre.
Ívelés:Ha elöl lejjebb vesszük a kocsi jobban tud kanyarodni, ha feljebb a kocsi gyorsabb lesz, mert a gumi nagy része ilyenkor érintkezik az aszfalttal. Hátul előnyösebb kissebre venni, hogy a kocsi nyomatéka nagyobb legyen. Ha gyors pályán vagyunk, ahol sok az egyenes ,ott ideális, ha a hátsó és az első kerekek ívelését is növeljük.
Guminyomás:Száraz időben az ideális, ha növeljük ,ilyenkor csökken a tapadás, viszont nő a sebesség. Ha kanyargós pályán versenyzünk, illetve ahol vannak döntött kanyarok, inkább csökkentsük a guminyomást, mert könnyen kipördülhetünk a kigyorsításnál.
Utazómagasság:Száraz időben teljesen vegyük le, mert ha a kocsi nagy sebességgel halad, akkor vákuumot hoz létre ami növeli a leszorító erőt(ezt hívják talajhatásnak)
És most következzen a nedves
pályára való beállítás!
Szárnyak:Vizes pályára növeljük a szárnyak dőlésszögét a több leszorító erő érdekében. Ha száradt egy kicsit a pálya, akkor az első szárny változtatására lehetőségünk van. A boxban csökkentsük a szárny szögét abban az esetben csak ha már száradt a pálya (vagy ha már majd nem száraz).
Kormányzár:A kormányzár nem befolyásolja autónk teljesítményét, illetve vezethetőségét a különböző időjárási viszonyokban.
Radiator Intake (Motor hűtő mérete): Esős időben nem muszáj nagyon megemelnünk,mert nincs rá szükség.
Guminyomás:Esőben vegyük lejjebb a tapadás növelése érdekében. Fontos, hogy ha fel fog száradni a pálya még a verseny alatt úgy állítsuk be a guminyomást, hogy esőre és száraz aszfaltra is ideális legyen. Egy tipp: elöl 110 hátul 125
Utazómagasság:Esőben növeljük, mert ha az autónk alja érintkezik a vizes aszfalttal, komolyan befolyásolhatja autónk vezethetőségét.
Disc Size: Féktárcsa Mérete:Minden esetben ideális, ha 2.8-ra vesszük,mert akkor fog a legjobban a fék.
Fékcsatorna mérete:Meleg időben emeljük meg mert hamar túlmelegedhet a fék, és akkor használhatatlanná válik. Hideg időben viszont csökkentsük mert a fék nem melegszik fel ideálisan és nem fog fogni.
Fékerő: Ideális, ha nagyjából ugyan akkora erő van elöl mint hátul. Ha hátul nagy a fékerő, fékezésnél a kocsi megpördül,viszont ha elöl nagy akkor fékezés közben nem tudunk kanyarodni.
Remélem hasznotokra válik a
tutorialom és tudjátok majd használni. Sok sikert kívánok minden versenyhez!
Készítő: Zsola
Elérhetőség
e-mail:zsolti1207@citromail.hu
Minden jog fenntartva!
« vissza a főoldalra |
---|